[ 일반 ]
* 캐릭터 복사를 보다 효율적으로 진행하고자, 테스트 서버에 캐릭터를 복사할 때는 업적 내용이 복사되지 않습니다.
[ 플레이어 대 플레이어 ]
* 모든 레벨에서 명예 승수로 얻는 명예 점수가 100% 증가 했습니다. 게임 내에서 명예 점수를 얻는 모든 경우에도 변경된 명예 승수당 명예 점수 계산식이 적용됩니다. 즉, 명예 점수를 얻을 수 있는 다양한 경로에서 얻을 수 있는 명예 점수 또한 100% 증가 했습니다. 단, 전장 및 겨울손아귀 호수 주간 퀘스트로 얻을 수 있는 명예 점수 보상은 50%로 감소했습니다. 명예 승수로 얻을 수 있는 보상은 100% 증가 하고, 여기에서 전장 및 겨울손아귀 주간 퀘스트로 얻을 수 있는 보상은 50% 감소하여 결과적으로 플레이어들은 변경 사항이 없는 것 처럼 보일 것입니다.
<전장>
* 무작위 전장 시스템이 추가되었습니다! 무작위 던전과 비슷하게, 플레이어는 무작위 전장 대기열에 목록을 올릴 수 있습니다.
o 무작위 전장 옵션은 플레이어 대 플레이어 대화 상자의 전장 탭에서 찾을 수 있습니다. 현재는 80 레벨 캐릭터만 지원합니다.
o 무작위 전장 옵션을 선택한 플레이어는 특정 전장을 동시에 신청 할 수 없습니다.
o 무작위 던전 시스템과 비슷하게, 플레이어는 전장에 진입하기 전까지 어느 전장이 선택 되었는 지 알 수 없습니다.
o 무작위 전장 옵션은 5명의 파티원 까지만 동시에 신청할 수 있습니다.
o 무작위 전장을 선택하면 추가 보상이 주어집니다.
o 무작위 전장에서 매일 최초 1회 승리시, 명예 승수 30에 해당하는 명예 점수와 투기장 점수 25점이 보상으로 주어집니다.
o 무작위 전장에서 매일 최초 1회 승리 후에 또 승리하게 될 경우, 명예 승수 15에 해당하는 명예 점수가 보상으로 주어집니다.
o 무작위 전장에서 패배하더라도 명예 승수 5에 해당하는 명예 점수가 보상으로 주어집니다.
* 무작위 전장 옵션으로 인해 일일 전장 퀘스트가 삭제되었습니다.
* 전장에서 명예 훈장이 더 이상 보상으로 주어지지 않습니다.
o 명예 훈장을 소유한 플레이어는 소속된 진영에서 퀘스트를 주는 NPC에게 명예 훈장을 반납할 수 있습니다. 다른 전장의 명예 훈장이 더 많더라도 각각 개별적으로 명예 훈장을 반납할 수 있습니다.
o 명예 훈장을 요구 하던 보상 아이템은 명예 훈장 요구치가 제거되었습니다.
* 주간 전장 보너스가 활성화 되면, 전장 탭 및 달력에 "전장으로" 표시가 나타납니다. 또한 주간 전장의 보상이 변경 되었습니다.
o 주간 전장을 선택하면 무작위 전장 옵션을 선택할 때와 동일한 보상을 받을 수 있습니다.
+ 주간 전장에서 매일 최초 1회 승리시, 명예 승수 30에 해당하는 명예 점수와 투기장 점수 25점이 보상으로 주어집니다.
+ 주간 전장에서 매일 최초 1회 승리 후에 또 승리하게 될 경우, 명예 승수 15에 해당하는 명예 점수가 보상으로 주어집니다.
+ 주간 전장에서 패배하더라도 명예 승수 5에 해당하는 명예 점수가 보상으로 주어집니다.
+ 무작위 전장 옵션을 사용해서 주간 전장에 해당하는 전장을 플레이하더라도, 플레이어는 주간 전장 추가 보상을 받을 수 없습니다. 즉, 주간 전장과 무작위 전장에 관계 없이 매일 최초 1회 승리에 대한 보상은 한 번 이상 받을 수 없습니다.
<겨울손아귀 호수>
* 겨울손아귀 호수 내부 밸런스 시스템이 동일 진영이 최초 점령후 1회 방어에서 2회 이상 연속 방어 할 때만 작동하도록 변경되었습니다. 추가 정보는 http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=23329393344 에서 확인하 실 수 있습니다.
[ 던전 및 공격대 ]
-시간의 동굴: 옛 스트라솔름
* 이제 던전을 1회 이상 완료한 플레이어는 초기 대화를 건너뛸 수 있습니다.
[ 직업 변경 사항: 일반 ]
* 몇몇 공격대 강화 효과의 범위가 45미터에서 100미터로 증가하였습니다. 이 변경사항은 이동이 잦은 전투에서 공격대 강화 효과를 얻었다가 사라졌다가 하는 현상때문에 버프를 선택하는 것을 방지하기 위함입니다. 단 성기사의 오라, 주술사의 토템, 전사의 외침 및 흑마법사의 피의 서약은 범위 제약을 의도하였기 때문에 이 변경사항의 적용을 받지 않습니다.
<죽음의 기사>
* 얼음 손길: 냉기 형상일 때 이 스킬로 발생하는 위협 수준이 대폭 증가했습니다.
* 칼날 얼음의 룬: 이제 10회 대신 5회까지 중첩됩니다. 중첩당 증가하는 냉기 피해가 1% 에서 2%로 증가하였습니다. 아울러 이 룬의 중첩이 증가할 확률이 100%가 되었습니다.
-혈기
* 누더기골렘의 힘: 이 특성은 이제 확률로 발동하지 않고 지속 강화 효과가 되었습니다. 레벨 1에서 전투력이 5%, 레벨 2에서 전투력이 10% 증가합니다. 죽음의 기사 자신의 힘 증가량은 변경되지 않았습니다.
* 죽음의 요새의 결의: 이 특성의 발동 대기시간이 삭제되었습니다. 또한, 자신의 생명력의 5% 미만의 피해를 입히는 공격에도 이 특성의 효과가 적용됩니다.
-냉기
* 영원한 겨울: 이 특성은 이제 얼음 결계 사용시 서리 열병을 일으키지 않으며 즉시 2/4%의 힘이 증가합니다. 이 특성의 기존 효과는 얼음 결계의 문양으로 이전 되었습니다.
* 얼음 발톱 연마: 이 특성은 이제 확률로 발동하지 않고 지속 강화 효과가 되었습니다. 죽음의 기사 자신의 가속도 증가량은 변경되지 않았습니다.
* 차가운 강철 신경: 보조 무기의 공격력 증가량이 5/10/15% 대신 8/16/25%가 되었습니다.
* 불굴의 갑옷: 이 기술로 인한 힘 증가량이 10% 대신 20%가 되었습니다.
-부정
* 스컬지의 일격: 이제 무기 공격력의 70%의 해당하는 피해를 입힙니다. 추가로 입히는 자신의 질병이 걸려 있는 대상에 입히는 암흑 피해는 12% 로 변경되었습니다. 이 변경 사항으로 인해 질병이 걸려 있지 않은 대상에게 입히는 피해량은 증가하였으며, 질병이 걸려 있는 대상이 입는 최대 피해는 거의 변경되지 않았습니다.
<사냥꾼>
-야수
* 야성의 감응: 이 특성은 이제 100 미터 내에 위치한 파티 및 공격대원에게 공격력을 1/2/3% 만큼 증가시켜 줍니다.
<마법사>
* 얼음 화살: 이 기술에 영향을 미치는 주문력 반영량이 5% 가량 증가했습니다.
-비전
* 비전 마법 강화: 이 특성의 효과가 치명타에 발동하지 않고 지속 강화 효과가 되었습니다. 마법사 자신에게 미치는 강화 효과는 변경되지 않았습니다.
* 주문술사의 흡수력: 이제 이 특성으로 증가하는 주문력 증가 효과가 마나 보호막, 냉기계 수호, 화염계 수호, 얼음 보호막으로 흡수한 피해량에만 적용 됩니다. 이 특성으로 증가하는 주문력이 마법사 자신의 생명력의 5%가 넘지 못한다는 제한은 제거되었습니다.
-화염
* 불타는 영혼: 이 특성으로 인한 위협 수준 감소량이 5/10% 에서 10/20%로 증가하였습니다.
-냉기
* 두뇌 빙결: 이 특성은 이제 다음 화염구 또는 얼음불꽃 화살 주문을 마나 소모 없이 즉시 시전할 수 있습니다. 두뇌 빙결 효과로 얼음 불꽃 화살을 연속 시전하는 것을 방지하기 위해 약간의 내부 재사용 대기 시간이 적용됩니다.
<사제>
-수양
* 새로운 희망: 이 특성으로 인한 강화 효과 지속 시간이 20초에서 60초로 증가 되었습니다. 강화 효과는 발동 후에 20초가 지나야 다시 적용 됩니다.
<도적>
* 파열: 이 기술로 인한 지속 피해가 치명타로 적중 할 수 있습니다.
-잠행
* 부정한 책략: 이 특성은 이제 속임수 거래, 혼란, 그림자 밟기의 재사용 대기시간을 5/10초 만큼 감소시키며 소모되는 기력을 5/10 만큼 감소시킵니다. 추가로 마음가짐의 재사용 대기시간이 1.5/3분 만큼 감소합니다.
* 그림자 일격: 단검을 장비한 도적은 이 기술로 무기 공격력의 125%의 피해 대신 180%의 피해를 줍니다.
* 과다출혈: 단검을 장비한 도적은 이 기술로 무기 공격력의 110%의 피해 대신 160%의 피해를 줍니다.
* 어둠의 학살자: 현재 효과에 모든 공격력이 1/2/3/4/5% 만큼 증가하는 효과가 추가 됩니다.
* 습격: 이 특성으로 인한 약화 효과가 매복 뿐만 아니라 기습에도 적용 됩니다.
<주술사>
* 화염 충격: 이 기술의 지속 피해가 치명타로 적중할 수 있으며 가속도의 영향을 받습니다.
-정기
* 정령의 서약: 이 특성은 지속 강화 효과로 적용 됩니다.
-고양
* 해방된 분노: 이 특성은 지속 강화 효과로 적용 됩니다.
<흑마법사>
* 제물: 이 기술로 인한 지속 피해가 치명타로 적중 할 수 있습니다.
-악마
* 악마의 서약: 이 특성으로 인한 강화 효과의 지속시간이 12초에서 45초가 되었습니다. 강화 효과는 발동 후에 20초가 지나야 다시 적용 됩니다.
<전사>
* 복수: 이 기술로 인한 피해량이 50% 증가했습니다.
-분노
* 광란: 이 특성으로 인한 강화 효과가 지속효과가 되었습니다.
[ 아이템 ]
* Frozo the Renowned 가 달라란 Magus Commerce Exchange 로 이동했으며 얼어붙은 보주를 다양한 물품으로 교환해줄 것입니다.
* 기계타조: 이 종류의 모든 탈것이 이제 완벽한 기계음을 낼 것입니다!
[ 문양 ]
-죽음의 기사
* 얼음 결계의 문양: 이제 얼음 경계 사용시 추가 냉기 피해를 입히는 대신 서리 열병 효과를 일으킵니다.
* 질병의 문양: 이 문양이 서리 열병의 지속 시간을 초기화 시킬 때 얼음 발톱의 지속 시간도 초기화 시킵니다.
-마법사
* 화염구의 문양: 이제 화염구의 치명타 적중률을 증가시키지 않습니다. 이제 이 문양은 화염구의 시전 시간을 0.15초 만큼 감소시킵니다.
[ 전문기술 ]
* 룬문자 구슬: 이 아이템을 필요로 하는 전문 기술들의 재료 요구량이 많이 감소하였습니다.
-낚시
* "뚱뚱보물고기의 식욕" 일일 퀘스트의 장소가 달라란의 보라빛 요새 외부로 변경 되었습니다. 이 퀘스트는 여전히 뜯어진 장갑을 요구하며 퀘스트의 이름이 "Disarmed!"로 변경되었습니다.
(역자 주: 이 부분의 번역은 정확하지 않습니다.)
-주문각인
* 대부분의 잉크를 2개 필요로 하는 제조법의 잉크 요구량의 1개로 감소하였습니다.
-채광
* 티탄강철 주괴: 이 아이템의 제작 재사용 대기시간이 사라졌습니다.
-재봉술
* 빙하의 가방: 이 아이템 제작에 7일의 재사용 대기시간이 생겼습니다.
* 달빛수의 옷감, 주문매듭 옷감, 흑단매듭 옷감 제작의 재사용 대기시간과 장소 요구사항이 사라졌습니다.
[ 퀘스트 ]
* 탈것을 타고 수행하는 많은 퀘스트들이 재미를 위해 수정되고 개선되었습니다.
[ 사용자 인터페이스 ]
* 모든 경고 팝업창이 새로운 아이콘을 가지게 됩니다.
* 로그인 화면: Battle.net 인증기를 가진 플레이어가 로그인 화면에서 계정 기억을 선택하고 난 후 다음에 로그인 할때, 암호 입력 필드 아래에 인증기 코드 입력 필드가 나타납니다.
* 전체 지도에서 여러 지역으로 구성된 던전, 지역, 도시를 볼 수 있는 옵션이 생깁니다. (예: 달라란에 있지 않은 플레이어도 달라란 하수도의 지도를 볼 수 있습니다.)
* Lua와 XML 변경 사항에 대해 좀 더 자세히 살펴보시려면 http://forums.worldofwarcraft.com/board.html?sid=1&forumId=11114 을 방문하시기 바랍니다.
[ 경매장 ]
* 어떤 이유로 서버에 있는 경매장을 이용할 수 없을 경우에는 경매장을 이용하는 플레이어에게 적절한 알림창이 표시가 됩니다.
* 경매장에 마우스 오른쪽 클릭으로 아이템을 등록할 수 있습니다.
* 특정 아이템의 전체 묶음을 경매장에 등록할 수 있으며 경매 물품을 등록 할 때 다양한 옵션이 추가 되었습니다.
o 묶음 단위: 경매장에 아이템 묶음을 등록할 때, 플레이어는 몇 개 단위로 팔 것인지 선택할 수 있습니다. 만약 개수가 잘못 되었다면 (예: 사로나이트 광석 21개) 경매 시작 버튼이 비활성화 됩니다.
o 묶음 개수: 아이템 묶음중 팔 개수를 선택한 후에 플레이어는 다시 선택된 묶음 단위로 몇 개를 팔 것인지 선택할 수 있습니다. (예: 플레이어가 경매장에 사로나이트 광석 43개를 등록했다면, 플레이어는 20개를 한 묶음으로 2개, 10개를 한 묶음으로 4개, 8개를 한 묶음으로 5개, 43개를 한 묶음으로 1개, 기타 등등을 선택할 수 있습니다. 지정한 개수에서 잔여량이 남을 경우, 남은 아이템은 플레이어의 가방으로 자동으로 들어갑니다.)
o 묶음 단위와 묶음 총 개수는 유기적으로 연결되어서 한 곳을 바꿀 경우 다른 쪽도 자동으로 계산되어 바뀝니다. (예: 플레이어가 경매장에 사로나이트 광석을 43개 등록하고 묶음 단위에 20을 입력했다면, 묶음 개수에는 자동으로 2가 들어갑니다. 만약 플레이어가 사로나이트 광석을 20개 팔기를 원한다면, 수동으로 묶음 개수에 1을 입력할 수 있습니다)
o 가격: 플레이어는 가격을 묶음 단위로 또는 아이템 1개당 가격으로 선택해서 입력할 수 있습니다. 만약 플레이어가 아이템 1개당 가격을 선택하고 여러개의 아이템을 팔 경우, 플레이어가 입력한 가격을 기준으로 묶음의 전체 가격이 표시 됩니다. 묶음 단위가 선택된 경우 플레이어는 묶음 단위 1개 마다의 가격을 입력할 수 있습니다.
o 경매 등록 완료 바: 만약 여러 아이템 또는 묶음 단위을 경매장에 등록한다면, 경매 시작 버튼을 누를때 각각의 아이템이 등록 될 동안 경매 등록 완료 바가 표시 됩니다. 한꺼번에 많은 물품을 등록하게 될 경우 경매 등록이 완료되기 까지의 시간이 길어집니다. 플레이어는 경매 등록 완료 바가 진행 중일 때도 경매장을 검색할 수 있으나, 이동을 하게 될경우 경매 등록이 중지 됩니다. 이는 응급 치료로 여러개의 붕대를 만들려고 할때 이동하면 중지 되는 것과 비슷합니다. 붕대를 만들 때 처럼 캐릭터 이동 전에 등록된 경매 물품은 정상적으로 등록 되며 나머지는 취소됩니다.
[ 던전 찾기 도구 ]
* 무작위 던전에서 던전을 일찍 떠나는 플레이어에게 걸리는 던전 탈영병 디버프의 지속시간이 15분에서 30분으로 증가했습니다. 무작위 던전의 도구의 재사용 대기 시간은 여전히 15분입니다.
* 무작위 던전 재사용 대기시간이 더 이상 약화 효과로 표시되지 않습니다. 대신 던전 찾기 창에서 무작위 던전 또는 무작위 영웅 던전을 선택할 때 재사용 대기시간을 볼 수 있습니다.
* 파티원 중 던전 탈영병 효과가 있는 플레이어 또는 무작위 던전 재사용 대기시간이 끝나지 않은 플레이어가 있는 경우, 던전 대기열 등록 방지를 위해 해당 플레이어의 이름이 "재사용 대기중" 으로 표시됩니다.
* 던전 파티 중에는 던전 파티에 있는 누구라도 던전 대기열에 다시 파티를 등록할 수 있습니다. 여전히 플레이어는 던전 대기열에 다시 파티를 등록할 때 역할 확인 창을 보게 될 것입니다.
* 이제 파티원 추방을 사용할 때는 파티원을 추방 사유를 묻는 창이 나타날 것입니다. 추방 대상자를 제외한 모든 파티원은 추방 사유를 볼 수 있습니다.
* 플레이어들이 더욱 다양한 던전을 경험하게 하기 위해서 던전 도구로 파티를 구성할 때 무작위 던전 레벨 요구 사항 보다 더욱 완화된 레벨 요구 사항이 적용 될 것입니다.
* 월드 보스 이벤트 (예: 불꽃 축제의 아훈) 던전에 던전 찾기 도구를 사용할 수 있습니다. 이들 보스를 만나기 위해서는 반드시 던전 찾기 도구를 사용해야 합니다.
* 던전 찾기 도구로 무작위로 구성된 파티원은 파티 인터페이스에서 항상 다음 순서로 정렬됩니다: 방어 전담, 치유 전담, 공격 전담, 공격 전담, 공격 전담
* 던전 찾기 도구로 무작위로 구성된 파티에서 플레이어가 주사위를 굴릴 수 없을 때 주사위를 굴릴 수 없는 이유가 표시 됩니다.
[ 퀘스트 추적 기능 ]
* 인터페이스 설정에서 퀘스트 추적 프레임을 더 넓힐 수 있습니다.
* 추적된 퀘스트는 전체 지도의 퀘스트 부분에서 더 짧은 설명이 표시 됩니다.
* 퀘스트를 시작할 때 받은 퀘스트 아이템을 더 쉽게 구분하기 위해서 해당 퀘스트 아이템은 플레이어의 가방에서 느낌표가 표시 됩니다.
* 플레이어가 저레벨 퀘스트 추적을 선택하면, 맵에 표시되지 퀘스트 목표 및 퀘스트를 주는 NPC 및 미니맵에 느낌표가 더 이상 흐리게 보이지 않고 밝게 표시 됩니다.
* 퀘스트 추적창
o 퀘스트 추적창은 이제 최상단에 추적창에 표시된 퀘스트의 숫자를 보여줄 것입니다. 추가로 플레이어는 퀘스트 추적창에 "목표" 라는 부분을 클릭하여 퀘스트 추적창을 정렬 또는 필터링 할 수 있습니다. 숨겨진 퀘스트 목표나 업적은 계속 추적되며 단지 퀘스트 추적창에서 숨겨져 있기만 할 뿐입니다.
o 정렬
+ 퀘스트 난이도가 가장 높은 퀘스트 순으로 정렬이 가능합니다.
+ 퀘스트 난이도가 가장 낮은 퀘스트 순으로 정렬이 가능합니다.
+ 플레이어가 위치한 지역에서 가장 근처에서 수행이 가능한 퀘스트 순으로 정렬이 가능합니다. (플레이어가 이동함에 따라 이 목록은 자동으로 변경됩니다.)
+ 수동 정렬: 퀘스트 추적창에서 각각의 퀘스트 이름을 우클릭 하여 퀘스트가 위치할 자리를 선택할 수 있습니다.
o 필터링
+ 업적 추적을 필터링 할 수 있습니다.
+ 완료된 퀘스트를 필터링 할 수 있습니다.
+ 다른 지역에 있는 퀘스트를 필터링 할 수 있습니다.
* 플레이어는 퀘스트 목표를 Shift + 클릭 또는 전체 지도에 있는 퀘스트 추적 상자를 클릭하여 퀘스트 추적창에 퀘스트를 표시할 수 있습니다.
[ 버그 수정 ]
* 플레이어가 2개 이상의 퀘스트를 주는 NPC와 대화 중이고, 그 퀘스트가 모두 완료되지 않았을때 완료되지 않은 퀘스트는 회색 느낌표로 정상적으로 표시 됩니다. 추가로 2개 이상의 퀘스트를 주는 NPC 중 반복할 수 있는 퀘스트 또한 진행, 완료 여부에 관계 없이 정상적으로 파란색 느낌표로 표시됩니다.
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번역 오류 및 오타 지적 환영합니다.
아래는 원문입니다.
World of Warcraft PTR Patch 3.3.3
The latest test realm patch notes can always be found at http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/test-realm-patchnotes.html
The latest patch notes can always be found at http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/
General
* Copied Test Realm characters are not copied with their achievement history in order to better facilitate the character copy process.
PvP
* The amount of Honor awarded for an Honorable Kill has been increased by 100% for characters of all levels. Given that all avenues in the game which award players with Honor do so with a calculated conversion from a specific amount of Honorable Kills, this change means that all Honor players can obtain through various means will be increased by 100%. To offset against this in two key areas, experience gains in Battlegrounds have been reduced by 50% and Honor awarded for completing each Wintergrasp weekly quest has been reduced by 50%. When pairing the Honor rewarded from Honorable Kills being increased by 100% with the 50% Honor reduction from Wintergrasp weekly quests, and 50% experience-gain reduction from completing objectives in Battlegrounds, players will notice no change in the net amount of Honor or experience awarded in either case.
Battlegrounds
* The Random Battleground system has been added! Similar to the Random Dungeon system in the Dungeon Finder, players can now queue for a random Battleground.
o The Random Battleground option can be found in the Battleground tab of the PvP frame and is only available for level 80 characters at this time.
o If this option is selected, players may not queue for specific Battlegrounds and a random Battleground simultaneously.
o Similar to the Random Dungeon system, players will not know for which Battleground they are chosen when selected from the queue until they zone into the Battleground.
o The Random Battleground option will only allow a group size of 5 players to queue together.
o Bonus rewards will be offered for choosing the Random Battleground option.[ul]
o Winning a Battleground using the Random Battleground option for the first time in a day will award players with 30 Honorable Kills worth of additional Honor currency and 25 Arena points.
o Winning additional Battlegrounds using the Random Battleground option after the first random win will award players with 15 Honorable Kills worth of additional Honor currency.
o Losing a Battleground using the Random Battleground option will award players with 5 Honorable Kills worth of additional Honor currency.
* Daily Battleground quests have been removed in place of the Random Battleground option.
* Battlegrounds will no longer award Marks of Honor.
o Players with existing Marks of Honor can still turn them in to their respective faction's quest givers, including individual marks for those who may have more marks for one Battleground than another.
o Items which previously required Marks of Honor will have their costs adjusted to remove these requirements.
* Whenever a Battleground has the holiday bonus active, it will now be referred to as "Call to Arms" in the Battleground tab and Calendar. In addition, Call to Arms Battleground Honor rewards have been changed.
o Choosing a specific Battleground with the Call to Arms bonus active will yield the exact same rewards as when choosing the Random Battleground option.
+ Winning a Call to Arms Battleground for the first time in a day will award players with 30 Honorable Kills worth of additional Honor currency and 25 Arena points.
+ Additional Call to Arms Battleground victories after the first win for a player that day will award them with 15 Honorable Kills worth of additional Honor currency.
+ Losing a Call to Arms Battleground will award players with 5 Honorable Kills worth of additional Honor currency.
+ When using the Random Battleground option, players will not receive additional rewards if the Battleground chosen is under the Call to Arms bonuses. In addition, the rewards for the first victory of the day cannot be earned more than once, regardless of whether or not it is obtained from the Random Battleground system or the Call to Arms Battleground.
Wintergrasp
* The internal balance system now only changes when a faction achieves 2 consecutive defenses after an initial capture of Wintergrasp, up from 1. You can find additional details here: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=23329393344
Dungeons & Raids
Culling of Stratholme
* Players may now skip the initial introduction dialog to this dungeon once they have completed it at least once.
Classes: General
* Several raid buffs have had their ranges increased to 100 yards, up from 45 yards, to prevent select buffs from repeatedly getting applied and removed during highly mobile encounters. Some buffs, such as paladin auras, totems, shouts and Blood Pact are intentionally meant to have shorter ranges and remain unchanged.
Death Knight (Forums / Talent Calculator)
* Icy Touch: This ability now causes a very high amount of threat while the death knight is in Frost Presence.
* Rune of Razorice: Now stacks 5 stacks of 2% Frost Vulnerability instead of 10 stacks of 1% Frost Vulnerability. Proc chance changed to 100%.
Blood
* Abomination's Might: This effect is now passive instead of being a proc on certain strikes. Rank 1 is 5% attack power and Rank 2 is 10% attack power. The self strength buff remains unchanged.
* Will of the Necropolis: There is no longer a cooldown on the frequency at which this talent can be activated. In addition, this ability can now also be triggered by damage which deals less than 5% of your health.
Frost
* Endless Winter: No longer causes Frost Fever to be applied by Chains of Ice, but instead grants 2/4% strength. The previous functionality of this talent can now be attained via the Glyph of Chains of Ice.
* Improved Icy Talons: This effect is now passive instead of being a proc. The self haste buff remains unchanged.
* Nerves of Cold Steel: Now increases off-hand damage by 8/16/25%, up from 5/10/15%.
* Unbreakable Armor: The amount of strength granted is now 20%, up from 10%.
Unholy
* Scourge Strike: Now deals 70% weapon damage, plus 12% of physical damage done as shadow damage for each of the death knight's diseases on the target. The net result should be larger strikes with no diseases present, while maximum damage with all diseases applied to the target should stay the same.
Hunter (Forums / Talent Calculator)
Beast Mastery
* Ferocious Inspiration: This ability is now an aura and provides 1/2/3% damage to all party or raid members within 100 yards.
Mage (Forums / Talent Calculator)
* Frostbolt: Spell power scaling on this spell has been increased by approximately 5%.
Arcane
* Arcane Empowerment: This effect is now passive instead of being a proc off of critical strikes. The self damage buff remains unchanged.
* Incanter's Absorption: This talent now only grants additional spell power when damage is absorbed by Mana Shield, Frost Ward, Fire Ward, or Ice Barrier. The limit of 5% of the mage's health on the spell power buff has been removed.
Fire
* Burning Soul: Threat reduction is now 10/20%, up from 5/10%.
Frost
* Brain Freeze: This talent now allows your next Fireball or Frostfire Bolt to be instant and cost no mana. There is a small internal cooldown to keep the Frostfire Bolt from immediately triggering Brain Freeze again.
Priest (Forums / Talent Calculator)
Discipline
* Renewed Hope: now has a 60-second duration, up from 20 seconds, but a 20-second cooldown.
Rogue (Forums / Talent Calculator)
* Rupture: The damage-over-time component of this ability can now produce critical strikes.
Subtlety
* Filthy Tricks: Now Reduces the cooldown by 5/10 seconds and energy cost by 5/10 of Tricks of the Trade, Distract and Shadowstep abilities, and reduces the cooldown of Preparation by 1.5/3 minutes.
* Ghostly Strike: If the rogue has a dagger equipped, this ability now deals 180% weapon damage instead of 125%.
* Hemorrhage: If the rogue has a dagger equipped, this ability now deals 160% weapon damage instead of 110%.
* Slaughter from the Shadows: Now adds 1/2/3/4/5% damage to all attacks in addition to its current effects.
* Waylay: The debuff from this talent can now be caused by Backstab in addition to Ambush.
Shaman (Forums / Talent Calculator)
* Flame Shock: The damage-over-time component of this ability can now produce critical strikes and is affected by spell haste.
Elemental Combat
* Elemental Oath: This ability is now always on as a passive aura.
Enhancement
* Unleashed Rage: This ability is now always on as a passive aura.
Warlock (Forums / Talent Calculator)
* Immolate: The damage-over-time component of this spell can now produce critical strikes.
Demonology
* Demonic Pact: This effect now has a 45-second duration, up from 12 seconds, and a 20-second internal cooldown.
Warrior (Forums / Talent Calculator)
* Revenge: Damage done by this ability (base and scaling) increased by 50%.
Fury
* Rampage: This effect is now passive instead of being a proc from critical strikes.
Items
* Frozo the Renowned has moved into the Dalaran Magus Commerce Exchange and will be trading your Frozen Orbs for various other trade goods.
* Mechanostriders: Summoning any of these mounts is now perfectly mechanical-sounding!
Glyphs
Death Knight
* Glyph of Chains of Ice: Now causes Chains of Ice to apply Frost Fever instead of dealing damage.
* Glyph of Disease: When this glyph causes Frost Fever to be refreshed, it will now also trigger a refresh of Icy Talons.
Mage
* Glyph of Fireball: No longer increases critical strike chance of Fireball. Instead, it now reduces the cast time of Fireball by 0.15 seconds.
Professions
* Runed Orbs: Recipes which require this item have had their material requirements significantly reduced.
Fishing
* The "Monsterbelly Appetite" daily fishing quest has changed so it now takes place outside the Violet Hold in Dalaran. The quest still requires a Severed Arm and has been renamed to "Disarmed!"
Inscription
* Most recipes that required 2 inks now only require 1.
Mining
Titansteel Bar: Creating this item no longer results in a cooldown.
Tailoring
* Glacial Bag: Creating this item now invokes a 7-day cooldown.
* The cooldown and location requirements have been removed from creating Moonshroud, Spellweave and Ebonweave.
Quests
* Many quests which require vehicles have had their vehicle mechanics updated and improved in the interest of fun.
User Interface
* All Alert pop-ups now have new and fresh Alert icons.
* Authenticator Frame: If a player has a Battle.net Authenticator attached to his or her account and selects Remember Account Name at the login screen, the next time that player logs into World of Warcraft, a field to input the Authenticator code will be displayed below the password field.
* The World Map will now provide an option to display different levels of a multi-layered dungeon, zone, or city (i.e. players can view the map of the Dalaran Sewers without having to be in that location).
* For additional notes on Lua and XML changes please visit the UI & Macros Forum: http://forums.worldofwarcraft.com/board.html?sid=1&forumId=11114
Auction House
* If the Auction House on a realm is unavailable for any reason, an alert will pop up informing players who attempt to access it.
* Players can now Right-Click to place an item in the Auction frame.
* Entire stacks of a specific item type can be placed in the Auction frame and several options have been added for choosing how to list auctions.
o Stack Size: If a stack of items has been added to the Auction frame, players can select the size of the stack they wish to sell. If an invalid stack size is entered (i.e. a stack of 21 Saronite Ore), the Create Auction button will be grayed out.
o Number of Stacks: In addition to selecting the size of a stack, players can select how many stacks of an item they wish to sell (i.e. if a player has a total of 43 Saronite Ore in the Auction frame, they can choose to list 2 stacks of 20, 4 stacks of 10, 8 stacks of 5, 43 stacks of 1, etc. If the number and amount of stacks listed results in a remainder, the left-over items will be placed back in the player's bags automatically).
o Stack Size and Number of Stacks are linked mathematically so that altering the variables of one may automatically calculate the amount of the other (i.e. if a player puts 20 in the Stack Size field and 43 Saronite Ore are in the Auction frame, the Number of Stacks field will change to 2 by default. If a player only wishes to sell one stack of 20 Saronite Ore, the Number of Stacks field can be manually changed to 1).
o Price: Players can now choose to input the price of an item Per Stack or Per Item by selecting either option from a pull-down. If Per Item is selected and a player is selling a stack of that item, the Auction House will multiply the selected Per Item price by the amount of that item in the stack. If Per Stack is selected, the player can enter the total price he or she wishes to charge for each stack of that item being listed.
o Auction Post Completion Bar: If multiple items or stacks of items are being listed at once by a player, a Posting completion bar will appear showing the total progress of each individual auction being listed once the Create Auction button is selected. The greater the number of individual listings being made in a single press of the Create Auction button, the longer this process will take. Players can still browse the Auction House while the Posting completion bar is in progress, but moving around will interrupt the progress, similar to moving while attempting to create multiple bandages with First Aid. Just as with creating bandages, auctions that were completed prior to the character moving or otherwise canceling the actions will successfully be listed.
Dungeon Finder
* The Deserter debuff given to players who leave a dungeon prematurely when queuing via the Random Dungeon option has been increased to 30 minutes, up from 15 minutes. The cooldown for using the Random Dungeon option remains 15 minutes.
* The Random Dungeon cooldown is no longer displayed as a debuff. Instead, players will see the cooldown time remaining displayed in the Dungeon Finder window when Random Dungeon or Random Heroic Dungeon is selected from the pull-down.
* If a player in your party has the Deserter debuff, or is on cooldown from the Random Dungeon option, his or her character name will be displayed in the Dungeon Finder window listed as "On Cooldown," preventing the group from queuing.
* Anyone in a dungeon party can now re-queue their group for a dungeon, as players will still be prompted whether or not to accept their chosen role.
* Players who use the Vote Kick option will now be prompted to provide a reason for kicking a party member. This reason will be presented to everyone in the party except for the person voted to be kicked.
* When joining as a group, more generous level requirements will be used instead of Random Dungeon level requirements so that players of different levels joining together will be eligible for a greater number of dungeons.
* World Event bosses (such as Ahune for the Fire Festival) will now be accessible through the Dungeon Finder. Players must use the Dungeon Finder to access these bosses.
* Parties randomly created via the Dungeon Finder will always be arranged in the party interface from top to bottom in the following order: tank, healer, damage, damage, damage.
* If a random party is created via the Dungeon Finder and a player cannot roll Need on an item, a reason will now be provided.
Quest Tracking Feature
* The Quest Tracking Objectives Frame can now be widened via the Interface Options menu.
* The short description for a tracked quest is now displayed on the Map in the quest pane.
* Quest items in a player's inventory which begin quests now each have an exclamation point overlaid on their icons to make them more easily identifiable.
* If a players selects Track Low Level Quests, the quest objectives will no longer appear dim on the Map, nor will the exclamation points appear dim over NPC heads or on the Mini-Map.
* Objectives Frame
o The Objectives Frame will now list the number of quests displayed at the top. In addition, players can now click on the word "Objectives" at the top of the Objectives Frame for a list of sorting and filtering options which will determine how quests are ordered. Any quests or achievements filtered or sorted out of the Objectives Frame are still being tracked and are simply hidden in this frame.
o Sorting
+ Sort by most difficult quests.
+ Sort by least difficult quests.
+ Sort by quests closest in proximity to the player (this will automatically update as players travel around).
+ Manual sorting: This allows players to Right-Click on each quest name in the Objectives Frame and determine in what order they should be placed.
o Filtering
+ Toggle achievement tracking.
+ Toggle completed quest tracking.
+ Toggle tracking quest objectives in other zones.
* Players can now Shift + Click on a quest objective or check the Track Quest box on the Map to track a quest in the Objectives Frame.
Bug Fixes
* When speaking to an NPC for which a player has 2 or more quests and not all of them are complete, the incomplete quests will now correctly show as a gray question marks in the dialog box. In addition, repeatable quests will be properly colored as blue exclamation points or question marks in the dialog box for NPCs with multiple quests available, or for which the player has multiple quests in progress or completed.